woensdag 26 september 2007

0900 – 842542

'Ik ben op zoek naar de beste puzzelaar, want alleen die kan deze onmogelijke opgave oplossen. Ik zit hier met €500 euro en ik wil het kwijt. Je hoeft geen kluisjes te openen, geen codes te kraken. Deze prijs is gegarandeerd. Dames en heren, er gaat iets ongelooflijks gebeuren. Ik krijg net in mijn oor gefluisterd dat we de prijs verhogen naar maar liefst €750 euro. Zijn ze nou helemaal gek geworden? Daar kan je mee op reis, lekker gaan shoppen, feesten, noem maar op'. Maar dat je daarmee je telefoonrekening kunt betalen laten ze gemakshalve even achter.

Hoe stom het ook is, iedereen heeft wel eens een keer gebeld. Ja, ook jij. Hoe kan dat nou? Wij denken allemaal dat wij net toevallig die ene winnaar zijn en dat terwijl we weten dat we meer kans maken om door de bliksem geraakt te worden terwijl we bezig zijn met onze grote boodschap. Al die hitsige presentatoren maar zeuren dat je moet blijven proberen. Tuurlijk joh! Net zoals zij zijn blijven proberen om aan een normale job te komen. Zij zouden zelfs met het joinen van een josti-band een ware carrière sprong maken. Je zou toch denken dat ze het serieus zouden moeten overwegen, maar zelfs met al die binnenkomende telefoontjes gaat er bij hen nog geen belletje rinkelen.

Ik heb er een tijdje over zitten nadenken en het ligt allemaal aan de oervader van de belspelletjes. Al die Bell-spellen zijn duidelijk vernoemd naar Graham Bell. Hij moest weer zonodig met een geweldige uitvinding komen. Ik had hem nog tig keer gebeld om te zeggen dat hij zijn uitvinding niet openbaar moest maken, maar ik kreeg helaas steeds zijn voicemail. Het heeft dus niet aan mij gelegen.

Kijk op zich heb ik niet zo een probleem met die belspellen, ik heb meer een probleem met al die debiele vragen. Wat dacht u van deze: ‘Dames en heren, wij zijn op zoek naar het woord h.nd, ik geef jullie slechts deze hint, het heeft 4 poten en het blaft’. Kom op zeg. Ik vind het nogal denigrerend overkomen naar de Nederlandse bevolking. Alsof we allemaal bestaan uit mensen die nog moeten inburgeren. Als ze nou met vragen kwamen waar Einstein (Een mopje tussendoor: ‘Waarom kon Einstein geen muur bouwen?’ ‘Hij had maar ein Stein) nog moeite mee zou hebben, dan zou ik zoiets hebben van oké, dit is een vraag voor ware intellectuelen en zou dus als de wiedeweerga de telefoon oppakken.
Maar ja, zo verdienen ze natuurlijk geen bakken, kluisjes of koffers vol met geld.

Ik moet toch even aan de bel trekken en jullie vertellen dat wij nog lang niet af zijn van de Belspelspychopaten. Als het aan mij ligt moeten ze allemaal de gevangenis in en je zult zien, met hun laatste telefoontje zullen ze vast een collega opbellen. Dat is natuurlijk krankzinnig, daarom vind ik dat ze bovenop hun celstraf ook nog eens allemaal TBS moeten krijgen.
Tot Bellens Sukkels!

Geen opmerkingen: