woensdag 26 september 2007

Ik kom een druppel later

Druppels uit de lucht, druppels uit je ogen, druppels uit de kraan, druppels uit een pik die net overgegeven heeft…Je hebt allerlei soorten druppels, maar niets is zo storend als druppels op een wc-bril. Plas hoort in de pot en niet op de bril. Mensen die hun vloeistof op de bril achterlaten, dat zijn pas wildplassers (hoe komt het er anders terecht?).
Soms lijkt het wel alsof mensen het express doen, vooral als je er een bepaalde symmetrie in kunt ontdekken.
Als ik zo een druppel zie, dan ga ik me vanzelf visualiseren hoe dat daar terecht is gekomen. Dan zie ik jongens hun rits open maken en hun pisgereedschap de bekende pis-tool, eruit halen om er vervolgens een kunstwerk van te maken. Druppeltje hier, druppeltje daar en ze denken dat ze Picasso zijn.
Of wat dacht je van vrouwen. Zij willen alles van te voren nauwkeurig bepalen, dus markeren ze eerst de plek des onheils op de bril om vervolgens precies op dat plekje hun tastbare aanwezigheid erop los te laten.
Soms is wat men achterlaat op de plee, dermate artistiek dat ik me afvraag of al die druppels wel voortvloeien uit iemands geslachtsdeel. Misschien is het wel een hobby en heb je net als graffitispuiters ook plasspuiters die ook overal hun ‘hier was ik’ willen achterlaten. Hun druppel-tag. Misschien dromen zij ervan om ontdekt te worden en eens te mogen druppelen in het Rijksmuseum of nog beter in de toren van Pis a.
Nou is het natuurlijk niet zo dat ik daadwerklijk met mijn achterwerk de wc-bril kus. Ik blijf er altijd in een yoga houding boven hangen. In zekere zin behoor ik dus wel tot de hangjongeren.Maar ondanks dat kan ik het niet helpen dat ik pisnijdig word als een druppeltje mij weer eens begroet.Ik hoef geen achterblijvers te zien, geen druppels die zelfmoord willen plegen door niet op het randje van de afgrond te staan maar op het randje van de wcbril, geen druppels die niet bij de rest van hun familie kunnen zijn.
Dan kan je wel vinden dat ik zeik, maar probeer gewoon goed te richten wanneer je weer eens gaat toiletteren. Doe voor mij part alsof je baas banen aan het trekken is in het wc-zwembad en plas hem lekker onder, verspil geen druppel. Als je dierenactivist bent, denk dan maar dat de wc-eend een bedreigde diersoort is. Niet in de zin van ‘WC-eend, ik maak je dooood’. Nee, bedreigd omdat hij zo veel druppels misloopt dat hij uitdrogingsverschijnselen vertoont. Of wat dacht je van deze gekke reden: Mensen willen een schone wc.
Er is altijd wel een reden om niet wild te plassen. Mocht het je wel overkomen doordat je pisstraal bijvoorbeeld veel wegheeft van een tuinsproeier, veeg het dan gewoon de wereld uit.
Mensen het is heel simpel, een kind kan een plas doen.

Geen opmerkingen: