woensdag 26 september 2007

Geniet van de zwarte peper zolang het nog kan!

Na al die tijden is het dan definitief voorbij. Onlangs was het de dag der afschaffing van de negerzoen. Zonde!

Zo dicht als de momenten tussen mij en mijn negerzoen zal ik namelijk in het dagelijks leven niet komen met een echte ..... Ik vond het altijd wel spannend.
Alleen op mijn kamer samen met mijn negerzoen, het allerliefst kingsize natuurlijk (in de naam moet toch ergens een kern van waarheid zitten), en smullen maar.
Eerst het kapje voorzichtig wegbijten, waarna ik met mijn tong het witte spul oplikte (weet tot de dag van vandaag niet wat dat nou precies is: schuim, room, slagroom, eiwit misschien, of stiekempjes toch opgeklopt negerzaad).
Heerlijk! Wat kon ik toch genieten van mijn kingsize negerzoen

Soms knaagde het wel aan me. Een negerzoen? Ben ik nu een racist? Om mijn geweten gerust te stellen ging ik dan snel naar de Vomar waar ik witte let op ik herhaal witte negerzoenen kocht (hoera, een antithese: dit haalt het niveau van mijn stuk gelijk omhoog, tenzij ik het mis heb en het geen antithese is; dan daalt het niveau nog veel lager dan de koersen destijds op de ‘zwarte’ donderdag).

Die tijden zijn voorbij of beter gezegd voorbuys. Buys zoenen! Nou nou, daar gaat alle passie. Bracht de negerzoen nog de wildste fantasieën in mij te boven; bij Buys zoenen denk ik aan gestoorde psychopaten die elkaar een potje staan af te lebberen in hun dwangbuysen. Ik vond Buys vroeger altijd een heel veelzijdig merk. Nu is Buys helemaal niet meer van alle markten thuis en al zeker niet van de ‘zwarte’ markt!

Uiteraard gaat dit natuurlijk weer een stormvloed aan veranderingen teweegbrengen. De blanke vla verdwijnt, de zwarte peper, de witte peper, zwartrijden, witwassen, zwarte donderdag en zelfs het woord ‘negeren’ gaat uit de dikke meneer, want het zou wel eens een meervoud kunnen zijn van ....
Ja de wereld kan er morgen wel eens heel anders uitzien. Mijn gouden tip van vandaag: bekijk de wereld toch niet zo zwart-wit, maar zet je roze bril op. (Voor de homo's onder ons: ik doel niet op roze wc-brillen.)

Rest mij slechts nog te melden:
Op mijn
honeymoon in Kameroen neem ik een neger………zoen! Ja wat nou jongens? Het moet wel rijmen hè!

Geen opmerkingen: